Salgsvilkår for påmelding til konferanse via Vipps
1. Partene i avtalen
Arrangør
A-LARM – Bruker- og pårørendeorganisasjon for åpenhet om rus og behandling
Org.nr.: 979 683 359
Adresse: Kongens gate 4, 4610 Kristiansand
E-post: post@a-larm.no
Telefon: 45 42 34 54
Kjøper
Den fysiske personen eller virksomheten som registrerer seg og betaler for å delta på konferansen.
Ved påmelding via nettsiden inngås en bindende avtale mellom kjøper og arrangør når Vipps-betalingen er gjennomført.
2. Konferansepåmelding og betaling
-
Detaljer om konferansen (dato, sted, program, pris, eventuell rabatt, avbestillingsfrist) blir tydelig presentert i bestillingsløsningen og/eller annen informasjonsdel på nettsiden.
-
Prisene som oppgis inkluderer alle avgifter. Eventuelle tillegg (som f.eks. gebyr til Vipps) vises før bekreftelse.
-
Betaling skjer via Vipps. Vipps-betaling anses som fyllestgjørende for kjøpsavtalen – dvs. når betalingen er gjennomført er påmeldingen bekreftet.
-
Opplysning om organisasjonsnummer, fakturaadresse (dersom relevant) må fremgå på bekreftelsen og i fakturagrunnlag dersom faktura utstedes.
3. Bekreftelse og dokumentasjon
-
Etter gjennomført betaling vil kunden motta bekreftelse på e-post, gjerne med lenke til billett eller deltakerbevis, samt nødvendig informasjon (f.eks. innlogging ved digital deltakelse, praktiske detaljer).
-
Kvittering fra Vipps fungerer som betalingsdokument. I tillegg sendes e-post med ordredetaljer og kontaktinformasjon ved spørsmål.
4. Avbestilling og refusjon
-
Kunden kan avbestille sin deltakelse inntil 7 dager før konferansestart. Avbestilling må skje skriftlig til post@a-larm.no.
-
Ved rettidig avbestilling gis full refusjon.
-
Ved avbestilling etter fristen/faren for manglende betaling refunderes ikke påmeldingen.
-
Arrangør forbeholder seg rett til å avlyse konferansen. Ved avlysning vil påmeldingsavgiften refunderes i sin helhet, og deltaker har ikke krav på ytterligere erstatning.
5. Rett til endringer i program
-
Arrangøren kan gjøre rimelige endringer i program, sted, tidspunkt eller forelesere. Slike endringer utløser ikke krav om refusjon, så lenge det ikke er vesentlig for arrangementets art.
-
Ved vesentlig endring (f.eks. avlysning, betydelig endring i sted/dato eller hovedtema) får deltakeren tilbud om full refusjon eller omregistrering til nytt tidspunkt dersom aktuelt.
6. Personopplysninger og GDPR
-
Personopplysninger behandles i henhold til Personvernerklæringen på a-larm.no.
-
I forbindelse med påmelding samles kun nødvendige opplysninger (som navn, e-post, evt. organisasjon), for å administrere deltakerlisten, utsendelse av informasjon og gjennomføring av arrangementet.
-
Ingen sensitive opplysninger blir samlet uten samtykke. Deltakeren har rett til innsyn, retting og sletting etter gjeldende regelverk.
7. Ansvar og begrensning
-
Arrangøren har ansvar for å gjennomføre arrangementet i henhold til det som er beskrevet på nettsiden og i påmeldingsmaterialet.
-
Arrangøren fraskriver seg ansvar for indirekte tap som følge av deltakelse (reise, overnatting etc.), med mindre annet følger av ufravikelig rett.
-
Ved force majeure som gjør det umulig å gjennomføre arrangementet (f.eks. regjeringstiltak, naturkatastrofer), har arrangøren rett til å avlyse eller utsette arrangementet uten erstatningsansvar ut over refundering av påmeldingsavgiften.
8. Reklamasjon
-
Eventuelle klager knyttet til kvalitet, gjennomføring eller tjenesten må meldes skriftlig til post@a-larm.no innen 14 dager etter avsluttet arrangement.
-
Reklamasjonen vil bli håndtert så snart som mulig, vanligvis innen 14 kalenderdager etter mottak.
9. Lovvalg og tvisteløsning
-
Avtalen reguleres av norsk rett.
-
Ved tvist søkes løsning i minnelighet. Hvis dette ikke fører frem, kan saken bringes inn for tingretten i Kristiansand.