Salgsvilkår for påmelding til konferanse via Vipps

1. Partene i avtalen

Arrangør
A-LARM – Bruker- og pårørendeorganisasjon for åpenhet om rus og behandling
Org.nr.: 979 683 359
Adresse: Kongens gate 4, 4610 Kristiansand
E-post: post@a-larm.no
Telefon: 45 42 34 54

Kjøper
Den fysiske personen eller virksomheten som registrerer seg og betaler for å delta på konferansen.

Ved påmelding via nettsiden inngås en bindende avtale mellom kjøper og arrangør når Vipps-betalingen er gjennomført.


2. Konferansepåmelding og betaling

  • Detaljer om konferansen (dato, sted, program, pris, eventuell rabatt, avbestillingsfrist) blir tydelig presentert i bestillingsløsningen og/eller annen informasjonsdel på nettsiden.

  • Prisene som oppgis inkluderer alle avgifter. Eventuelle tillegg (som f.eks. gebyr til Vipps) vises før bekreftelse.

  • Betaling skjer via Vipps. Vipps-betaling anses som fyllestgjørende for kjøpsavtalen – dvs. når betalingen er gjennomført er påmeldingen bekreftet.

  • Opplysning om organisasjonsnummer, fakturaadresse (dersom relevant) må fremgå på bekreftelsen og i fakturagrunnlag dersom faktura utstedes.


3. Bekreftelse og dokumentasjon

  • Etter gjennomført betaling vil kunden motta bekreftelse på e-post, gjerne med lenke til billett eller deltakerbevis, samt nødvendig informasjon (f.eks. innlogging ved digital deltakelse, praktiske detaljer).

  • Kvittering fra Vipps fungerer som betalingsdokument. I tillegg sendes e-post med ordredetaljer og kontaktinformasjon ved spørsmål.


4. Avbestilling og refusjon

  • Kunden kan avbestille sin deltakelse inntil 7 dager før konferansestart. Avbestilling må skje skriftlig til post@a-larm.no.

  • Ved rettidig avbestilling gis full refusjon.

  • Ved avbestilling etter fristen/faren for manglende betaling refunderes ikke påmeldingen.

  • Arrangør forbeholder seg rett til å avlyse konferansen. Ved avlysning vil påmeldingsavgiften refunderes i sin helhet, og deltaker har ikke krav på ytterligere erstatning.


5. Rett til endringer i program

  • Arrangøren kan gjøre rimelige endringer i program, sted, tidspunkt eller forelesere. Slike endringer utløser ikke krav om refusjon, så lenge det ikke er vesentlig for arrangementets art.

  • Ved vesentlig endring (f.eks. avlysning, betydelig endring i sted/dato eller hovedtema) får deltakeren tilbud om full refusjon eller omregistrering til nytt tidspunkt dersom aktuelt.


6. Personopplysninger og GDPR

  • Personopplysninger behandles i henhold til Personvernerklæringen på a-larm.no.

  • I forbindelse med påmelding samles kun nødvendige opplysninger (som navn, e-post, evt. organisasjon), for å administrere deltakerlisten, utsendelse av informasjon og gjennomføring av arrangementet.

  • Ingen sensitive opplysninger blir samlet uten samtykke. Deltakeren har rett til innsyn, retting og sletting etter gjeldende regelverk.


7. Ansvar og begrensning

  • Arrangøren har ansvar for å gjennomføre arrangementet i henhold til det som er beskrevet på nettsiden og i påmeldingsmaterialet.

  • Arrangøren fraskriver seg ansvar for indirekte tap som følge av deltakelse (reise, overnatting etc.), med mindre annet følger av ufravikelig rett.

  • Ved force majeure som gjør det umulig å gjennomføre arrangementet (f.eks. regjeringstiltak, naturkatastrofer), har arrangøren rett til å avlyse eller utsette arrangementet uten erstatningsansvar ut over refundering av påmeldingsavgiften.


8. Reklamasjon

  • Eventuelle klager knyttet til kvalitet, gjennomføring eller tjenesten må meldes skriftlig til post@a-larm.no innen 14 dager etter avsluttet arrangement.

  • Reklamasjonen vil bli håndtert så snart som mulig, vanligvis innen 14 kalenderdager etter mottak.


9. Lovvalg og tvisteløsning

  • Avtalen reguleres av norsk rett.

  • Ved tvist søkes løsning i minnelighet. Hvis dette ikke fører frem, kan saken bringes inn for tingretten i Kristiansand.